ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI ÉS FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK
(Hatályos: 2024.11.01. napjától_v2)
Jelen Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) célja, hogy teljeskörűen szabályozza a Munkaügyi Akadémia Bt., mint Vállalkozás és a Megrendelő közötti jogviszony szerződési feltételeit.
1., Vállalkozás adatai
Vállalkozás megnevezése: |
MUNKAÜGYI AKADÉMIA Bt. |
Vállalkozás székhelye: |
1108 Budapest, Tavas u. 1/B/B 2/17. |
Vállalkozás irodája: |
1062 Budapest, Bajza u. 24. |
Nyilvántartásbavevő bíróság: |
Fővárosi Törvényszék |
Vállalkozás cégjegyzékszáma: |
01 06 787023 |
Vállalkozás adószáma: |
22380465242 |
Vállalkozás bankszámlaszáma: |
|
Kapcsolattartás: |
info[kukac]munkaugyiakademia.hu | mariasattila[kukac]munkaugyiszakerto.hu |
|
06.70.336.91.72 |
|
www.munkaugyiakademia.hu www.munkaidokeretkalauz.hu |
Tárhely szolgáltató adatai: |
|
2., Szerződés tárgya
Szakkönyv, iratminta CD (továbbiakban: „termék”) értékesítése és továbbképzés, konferencia (továbbiakban: „szolgáltatás”), mint szolgáltatás nyújtása.
3., Szerződés hatálya
Jelen ÁSZF a weboldalon keresztül történő vásárlás és/vagy szolgáltatásmegrendelés esetén létrejövő szerződés részét képezi, melyet minden esetben köteles a Megrendelő megismerni és a megrendelés elküldése (a Vállalkozás ajánlatának elfogadása) során nyilatkozni annak elfogadásáról és az esetleges opt-out-ról.
Opt-out esetén a Megrendelő feltételekkel fogadja el az ÁSZF-ekben foglaltakat, mely feltételeket írásos formában jelez a megrendelés leadásakor.
A Megrendelő opt-out nyilatkozatát a megrendelő form-on tudja megtenni. Ennek hiányában az ÁSZF-ek változtatás nélkül a szerződés részét képezik az itt leírt tartalommal.
4., Szerződés nyelve, alakja
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek alakilag írásba foglalt szerződésnek, azokat a Vállalkozás nyilvántartja, de nem iktatja.
5., A termék lényeges tulajdonságai, ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összege
#1 Termék megnevezése: „Dr. Máriás Attila: Munkaidőkeret kalauz 2.0” szakkönyv
Terjedelem: 354 oldal
Méret: A/5
Ára: 12000,- Ft (mely tartalmaz 5% áfa-t)
Szállítási költség: aktuális postai díjszabás szerint, bővebben itt: https://www.posta.hu/dijszabasok
Továbbiak: a weboldalon közzétett termékleírásnál
#2 Termék megnevezése: „Dr. Máriás Attila: Munkaidőkeret-nyilvántartás” szakkönyv
Terjedelem: 333 oldal
Méret: A/5
Ára: 12000,- Ft (mely tartalmaz 5% áfa-t)
Szállítási költség: aktuális postai díjszabás szerint, bővebben itt: https://www.posta.hu/dijszabasok
Továbbiak: a weboldalon közzétett termékleírásnál
6., A szolgáltatás lényeges tulajdonságai, ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összege
Szolgáltatás megnevezése: munkaidőkeret tréning
Időpont: egyeztetés szerint
Tartama: fél nap
Helye: aktuálisan közzétett hirdetési ajánlat szerint
Ára: 170.000,- Ft/fő + 27% áfa
Továbbiak: a weboldalon közzétett szolgáltatásleírásnál
7., Megrendelés menete
A megrendelés szerződéskötésnek minősül, mely a Vállalkozás által történő ajánlatadással és annak a Megrendelő által történő elfogadásával jön létre.
A weboldalon árral és megrendelőlappal közzétett hirdetések ajánlatnak minősülnek. A szerződés a Felek között a Megrendelő elfogadó nyilatkozatának a Vállalkozás részére történő megküldésével és annak Vállalkozás által történő visszaigazolásával jön létre. Ez lényegében a megrendelő form kitöltését és a Vállalkozás részére történő elküldését, majd a Vállalkozás által történő visszaigazolását jelenti. A megrendelést visszaigazoló email az ajánlatot elfogadó megrendelői nyilatkozat megerősítésének és a megkötött szerződés teljesítésére vonatkozó szándék kifejezésének minősül.
A Megrendelő a megrendelés leadásával tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy – függetlenül a díjbekérő Megrendelő által történő előzetes rendezésétől – szerződéses kötelezettsége keletkezik, mely fizetési kötelezettséget hoz létre a megrendelt termék(ek) és szolgáltatás(ok) ellenértékének megfizetése kapcsán.
Megrendelés lépései:
- megrendelő form Megrendelő által történő kitöltése, adatok ellenőrzése, megrendelés elküldése
- megrendelés Vállalkozás által, képernyős válaszüzenetben és/vagy emailben történő visszaigazolása
- díjbekérő Vállalkozó által történő megküldése (előre fizetés kötelezettsége)
- a díjbekérőn szereplő összeg megfizetését követően a termék és a számla Vállalkozás által történő postázása
- kérésre a számla a megadott email címre PDF-ben történő megküldése
Ha a Megrendelő speciális adatok feltüntetését kéri a díjbekérőn vagy a számlán (pl. Purchase Order Number / PO szám), esetleg további beszállítói nyilatkozat Vállalkozás által történő megküldése szükséges (pl. Vendor form), azt a Megrendelő megrendelés (form) megjegyzés rovatában előre feltünteti. Speciális kérés megrendelő form-on kívül történő közlése esetén a Vállalkozás azt nem köteles teljesíteni.
A Megrendelő felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek megadásra és a rendelés során elküldésre. A díjbekérő és számla kiállítására a Megrendelő által megadott adatok alapján kerül sor. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Vállalkozás jogosult a Megrendelő hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét áthárítani. A Vállalkozás a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.
A Megrendelő feladata a visszaigazoló emailek fogadásának ellenőrzése, ideértve a spam mappa/spam szűrő programok ellenőrzését is.
A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti.
8., Elfogadott fizetési módok
A weboldalon keresztül történő termék vagy szolgáltatás megrendelés esetén az elfogadott fizetési mód a bankszámlaszámra történő utalás.
A Vállalkozás bankszámlaszámát tartalmazza a díjbekérő, a számla és jelen ÁSZF.
9., Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 5 munkanap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelzi a Vállalkozás.
10., Számlázás
A Vállalkozás az értékesített termék(kek)ről és nyújtott szolgáltatás(ok)ról az alkalmazandó ÁFÁ-t is magában foglaló számlát bocsát ki a Megrendelő felé.
Ezen felül a Vállalkozás a termékek értékesítésével és szolgáltatások nyújtásával kapcsolatosan szükségszerűen felmerülő készkiadásait a Megrendelőre terheli. Ezek mindenekelőtt (azaz nem kizárólag, mivel a költségek köre megbízások szerint különbözők lehetnek) a következők:
- termék értékesítés esetén a postaköltség díja;
- termék értékesítés esetén számlakorrekció díja (amennyiben pontatlanul, helytelenül, elégtelenül adta meg a Megrendelő a számlázási adatokat, vagy utóbb azokat kérésére módosítani szükséges);
- behajtási költség átalány (amennyiben a Megrendelő késedelmesen egyenlíti ki a díjat);
A számla, ellenkező megállapodás hiányában forintban kerül kiállításra, fizetési határideje a kiállítástól számított 5 nap. A Megrendelő külön kérése esetén a számla euróban is kiállítható. Ebben az esetben a szolgáltatási díjak euróban meghatározott végösszege a számla teljesítési időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos devizaárfolyammal kerül átszámításra.
Megrendelő nem jogosult esetleges követeléseit a Vállalkozás részére fizetendő megbízási díjba és költségekbe beszámítani.
11., Elállási jog, nyilatkozatminta, elállás esetén a költségek
A Megrendelőnek 14 napon belül joga van bármilyen okból, indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Az elállási jog gyakorlására a 45/2014 (II.26) Korm. rend. rendelkezései irányadók, melynek igénybevételi módja: a termék Vállalkozás címére történő, tértivevényes postai úton, sértetlen állapotban történő visszaküldés, 14 napon belül. Amennyiben nem 14 napon belül, nem tértivevényesen vagy nem sértetlenül kerül a megrendelt termék visszaküldésre az elállási jog érvényesítésére nincs lehetőség. A határidő megtartottnak minősül, ha a Megrendelő a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. Szolgáltatás esetén – az elállási jog gyakorlását követő, míg termék esetén az elállásra irányuló jognyilatkozat megtételét követő termék visszaérkezéstől számított 14 napon belül kerül az esetlegesen megfizetett ellenérték visszafizetésre.
A Vállalkozás az utánvéttel visszaküldött csomagokat nem veszi át. A Megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A Megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. A Megrendelő felelőssége, ha a termékben bekövetkezett értékcsökkenés a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat okán következett be. Termék esetén tipikusan ilyennek minősül a meghajtás, megtörés szamárfül, koszolódás, gyűrődés, stb., vagyis minden, amiből látszik, hogy a könyv nem új (és így újként a továbbiakban nem értékesíthető).
A visszaküldött terméket tartalmazó csomag a Vállalkozáshoz történő beérkezését követően – a későbbi vitákkal kapcsolatos bizonyítás megkönnyítése végett – videó kamerával rögzítésre kerül, mind a csomag kibontása, mind pedig a visszaküldött termék sértetlenségének megvizsgálása.
Elállás nyilatkozatminta: az elállásra irányuló jognyilatkozatot a Megrendelő írásos alakban, nyomtatott vagy kézzel írt módon (email nem elfogadott nyilatkozattételi mód) a termékkel visszaküldésre kerül a Vállalkozás címére (Munkaügyi Akadémia Bt. – 1108 Budapest, Tavas u. 1/B/B 2/17). Az elállásra irányuló jognyilatkozat abban az esetben érvényes, ha az tartalmazza az alábbi adatokat:
- Megrendelő neve, címe,
- Nyilatkozat arról, hogy magánszemélyként rendelte vagy nem,
- Megrendelés adatai (termék, megrendelés napja, számla vagy díjbekérő sorszáma),
- Elállási jog gyakorlására irányuló kifejezett szándék jelzése
- Dátum, aláírás
12., Hibás teljesítéssel kapcsolatos tájékoztatás
12.1. Kellékszavatosság
Tekintettel arra, hogy a mind a termékértékesítés, mind pedig a szolgáltatás nyújtás olyan szerződés alapján történik, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, így a Vállalkozás, mint a kötelezett a hibás teljesítésért Ptk. 6:159.§-a szerinti kellékszavatossággal tartozik.
A Megrendelő, mint jogosult választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy ennek a kötelezettségének a jogszabályban foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Megrendelő, mint jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Vállalkozással, mint kötelezettel közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő, min jogosult felelős. Ha a Megrendelő egyúttal fogyasztónak is minősül (=magánszemély megrendelő) akkor a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
12.2. Termékszavatosság
Vállalkozás által fogyasztónak eladott termék hibája esetére a Ptk.6:168.§-a kimondja, hogy a fogyasztó követelheti, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
12.3. Jótállás
A Ptk. 6:171. § (1) bekezdése kimondja, hogy aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Vállalkozás termékértékesítése és szolgáltatásnyújtása nem tartozik az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú Kormányrendeletben hatály alá.
13., Teljesítési segéd
A Vállalkozás jogosult a termékek értékesítése és a szolgáltatások nyújtása során további teljesítési segédeket igénybe venni, így különösen, de nem kizárólagosan a postázás, számlázás, követelések kezelése kapcsán. Ilyen esetben a Vállalkozás jogosult a Szolgáltatások nyújtásához szükséges, tudomására jutott információkat a közreműködők tudomására hozni.
A teljesítési segédek tevékenységéért a Vállalkozás a Megrendelővel szemben úgy felel, mint saját maga által elvégzett tevékenységéért.
14., Kapcsolattartás
A kapcsolattartás formái: telefon, email.
Megrendelő hozzájárul, hogy az általa megadott emailcímen elektronikus levél formájában kommunikáljon a Vállalkozással. A Megrendelő tudomásul veszi mindazokat a kockázatokat, amelyek az elektronikus levelezéssel kapcsolatban felmerülnek, így különösen, de nem kizárólagosan: az üzenet illetéktelen személy általi hozzáférése, számítógépes vírusok veszélye. A Vállalkozás – szándékosság eseteinek kivételével – kifejezetten kizárja felelősségét az elektronikus levelezés kapcsán felmerülő károk tekintetében.
A Vállalkozás egyes termékeit a HR DOC SHOP Kft., az OL Munkaidő Kft. és a NOVA HR Kft. (továbbiakban: „Szponzor”) szponzorálja. A Vállalkozás tájékoztatja a Megrendelőt, hogy telefonos elérhetősége és email címe kifejezett hozzájárulása alapján átadásra kerül a Szponzor részére, hogy munkaidő-szervezéssel kapcsolatos termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatosan kapcsolatfelvételt kezdeményezzen és a további kifejezett hozzájárulás alapján ajánlatot tegyen. A Megrendelő a megrendelő form megjegyzés rovatában tudja jelezni, ha nem kíván Szponzor megkeresését fogadni. A Szponzor nem küld spam-et, nem küld kéretlen reklámokat, az átadott adatok egyszeri olyan megkeresésre szólnak, melyek célja
- ajánlattétel előtti kifejezett és konkrét hozzájárulás megkérése, és/vagy
- a reklám tv. 5.§-a szerinti kifejezett hozzájárulás kérése.
Egyebekben a jelen ÁSZF-ek részét nem képező, részletes adatkezelési tájékoztatásban foglaltak irányadóak, melyek a Vállalkozás honlapján érhetők el.
A Vállalkozás a Megrendelő kifejezett tiltása hiányában, jogosult arra, hogy Megrendelő nevére, illetve a Megrendelő részére nyújtott szolgáltatások tárgyára általános jelleggel referenciaként hivatkozzon. A Megrendelő a megrendelő form megjegyzés rovatában tudja jelezni, ha kifejezetten meg kívánja tiltani, hogy a Vállalkozás általános referenciaként hivatkozzon a részére nyújtott szolgáltatások tárgyára.
A személyes adatok kezelése során a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően jár el (ideértve az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (általános adatvédelmi rendelet; „Rendelet”), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, [*] rendelkezéseit).
A Rendelet 13. és 14. cikke szerinti tájékoztatás a Vállalkozás honlapján (www.munkaidokeretkalauz.hu; www.munkaugyiakademia.hu) az Adatvédelmi tájékoztatás menüpontban elérhető. Megrendelő nyilatkozik, hogy az adatvédelmi tájékoztatást megismerte, illetve azt kapcsolattartóival megismerteti.
15., Szerzői jogok
Az értékesített termékek és nyújtott szolgáltatások szerzői jogi védelem alatt állnak. A szerzői jogok a szerzőt illetik, mely kapcsán külön felhasználási szerződésben biztosított feltételek mellett jogosult a Vállalkozás a szerzői mű felhasználására (kiadás, értékesítés). A Megrendelő a szerzői mű további felhasználása kapcsán a Vállalkozást vagy a szerzőt köteles keresni a felhasználás engedélyezése, felhasználási szerződés megkötése érdekében.
16., Felelősség
Az értékesített termékek célja a tájékoztatás, az abban foglaltak a szerző(k) szerzői művek elkészítéskori szakmai álláspontját tükrözik, ugyanakkor sem jogi, sem más jellegű tanácsadásnak nem minősülnek. Minden ezzel kapcsolatos felelősséget a Vállalkozás kifejezetten kizár.
A fentiek megfelelően alkalmazandók a nyújtott továbbképzési szolgáltatások kapcsán is.
17., Jogok és kötelezettségek átruházása
A Megrendelő nem jogosult a megbízásból eredő jogait, illetve kötelezettségeit harmadik személyre bármely módon átruházni.
18., Panaszkezelés, vitarendezés, békéltető testület
A megrendelt termékkel, szolgáltatással kapcsolatos panaszt/észrevételt/javaslatot elsődleges az alábbi email címre kérjük megküldeni:
info@munkaugyiakademia.hu vagy mariasattila@munkaugyiszakerto.hu
A beérkezett észrevételt soron kívül kivizsgáljuk, melynek időigénye a jelzés jellegétől függően több munkanapot igényelhet (pl. postával, futárszolgálattal történő egyeztetés, stb.), de annak állásáról – legkésőbb 2 munkanapon belül – tájékoztatja a Vállalkozás a Megrendelőt.
Online vásárlással kapcsolatos vitarendezés:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights
Békéltető testület:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Elérhetőségek:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
19., Záró rendelkezések
A Vállalkozás tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a 45/2014. (II.26) Kormány.rend szerinti etikai kódex nem áll rendelkezésre.
A termékértékesítésre és a szolgáltatás nyújtásra a magyar jog szabályai irányadók. A szerződésből felmerülő bármely vita esetére Magyarország bíróságainak kizárólagos joghatóságát kötik ki.
Amennyiben a jelen ÁSZF egyes rendelkezései vagy rendelkezéseinek egyes részei hatálytalanok vagy végrehajthatatlanok lennének vagy hatálytalanná, vagy végrehajthatatlanná válnának, a jelen ÁSZF egyéb részei hatályosak maradnak. Ilyen esetben (kiegészítő) értelmezés útján azok a vonatkozó magyar szabályozások alkalmazandók, amelyek a lehető leginkább megfelelnek a hatálytalan vagy végrehajthatatlan szabályozás gazdasági céljának.